Shaklee Malaysia

Master Coordinator Shaklee Malaysia

Archives

Triple Gems Shaklee

Mereka kenal minuman kesihatan dari mereka kecil. Dari mereka tak kenal apa-apa dan mereka sangka ia susu biasa.

Meal Shakes+ Energizing Soy Protien + Performance drink dikenali sebagai Tripple Gems Shaklee saya akan bancuhkan sekaligus dan jadikan minuman sebelum mereka ke sekolah. Minuman kesihatan ini adalah rendah GI di mana anak akan kenyang dan otak mereka lebih fokus.

Tripple Gems Shaklee
Minuman kesihatan Shaklee

Jika saya tidak mengenali shaklee, mereka mungkin akan minum Milo, teh tarik atau horlicks sebelum ke sekolah.

Saya tak sediakan makan pagi kerana minuman ini sahaja dan mencukupi untuk mereka bertahan dalam 2-3 jam sebelum sampai masa rehat.

Nanti masa rehat saya dan suami akan datang sekolah Anchi bawakkan mereka makanan. Jika mereka nak makan bersama kawan, kami suami isteri setia menanti di kantin atau ruangan legar sekolah. Habis waktu rehat barulah kami pulang ke rumah.

Hingga kini, alhamdulillah ia menjadi peneman setia bila mereka tak sempat nak makan atau sambil menunggu makanan. Cuma sekarang mereka minum bersama tambahan lain seperti Cinch dan Life Shake kerana mereka nak dapatkan berat yang ideal.

Energizing Soy Protien atau nama baru adalah ESP wajib ada dalam rumah. Kini mereka minum dengan ilmu. Bila nak kulit cantik, nak badan ada muscle perlu protien. Sekarang dah tak perlu nak membebel suruh mereka makan vitamin. Mereka tahu dah vitamin apa yang badan perlu ambil. Cuma sekali sekala mereka akan bertanya vitamin apa lagi yang membantu keperluan tumbesaran otak mereka.

Alhamdulillah, bila mula dari kecil, ia tak menjadi banyak perbalahan. Ditambah abah mereka adalah orang yang jaga kesihatan, timbang di rumah sentiasa menjadi perhatian.

Oh ya Tripple Gems Shaklee ini juga sesuai untuk orang tua terutama untuk mak ayah yang dah mula kurang selera makan. Ia juga dikatakan sesuai untuk pesakit kencing manis namun untuk lebih yakin boleh la kita refer doktor.

Usaha sihat juga satu dakwah. Mula dari rumah. Kita bukan hanya nak anak yang berjaya dalam akademik tetapi umat Nabi Muhammad yang sihat dan mementingkan kesihatan.

Tripple Gems Shaklee
Penting ada penimbang di rumah
Wajib ada sebagai penanda aras

Penafian : Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan ntuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendpaat nasihat dari doktor atau mana-mana pakar kesihatan yang diiktiraf.

Read more www.anakkuwiraku.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *