Shaklee Malaysia

Master Coordinator Shaklee Malaysia

Archives

Istimewa Vitamin C Shaklee

Selama ini saya memang amalkan makan vitamin E , Carotomax , Vivix dan ResV….saya amalkan kerana saya tahu vitamin ini adalah antara vitamin yang kaya dengan antioksidan dan resveratrol yang tinggi. Jarang sekali saya amalkan amik vitamin C sebab saya ingat, saya dah amalkan yang lebih power pasti dah boleh cover keperluan badan ke atas vitamin C.
Namun sangkaan saya meleset sama sekali.
Kebetulan pada Oktober lalu, kami mengikuti kelas Dr Reza salah seorang saintis Malaysia. Beliau menerangkan betapa pentingnya amalkan vitamin C terutama mereka yang amalkan pengambilan ubat-ubatan.
Antara contoh yang beliau kongsikan ialah, apabila seseorang mengambil paracetemol, atau pil penahan sakit….dengan nama lain yang mudah dikenali ialah Panadol…tanpa kita sedari kita sebenarnya telah kehilangan vitamin C yang sedia ada dalam badan kerana kesan ubat tadi.
Hmm masa tu baru saya terfikir, ada ubat yang saya kena makan…jadi saya perlukan vitamin C.

Vitamin C menjadi supplement wajib

So saya mula konsisten makan vitamin  C setiap hari.
Bermula sebiji sehari kemudian saya jadikan sekali pagi dan sekali malam. Apa yang ketara, saya dapat rasakan perbezaan ketara pada kulit wajah saya. Dan senggugut saya semakin berkurangan. Hmm nampak improvement di situ. Selalunya awal menstrual saya akan alami sakit yang amat dan pendarahan yang banyak kerana saya mempunyai masalah Adinomiosis, tapi dah 2 bulan ni….ia nampak banyak progress yang baik.
Kebetulan vitamin C Shaklee ini adalah sustained release. Iaitu ia dilepaskan secara perlahan-lahan setiap 1 jam. Maka saya tak punya masalah gangguan perut seperti gastrik.
500mg mungkin ada sesetengah merasakan banyak. Tapi kerana pengambilan adalah secara oral [mulut] pastinya penyerapan adalah berbeza dengan pengambilan  secara injection.
Jika pengambilan secara oral, badan kita hanya menyerap 20% sahaja. Oleh sebab itu setiap 1 jam , badan akan mengamnbil 100mg sahaja ditambah Shaklee mempunyai formula sustained release, jadi ia mampu bertahan untuk 5 jam.
Menariknya, bermula November 2022 Shaklee menyediakan promo yang sangat menarik iaitu pembelian 2 botol Sustained Release vitamin C ini boleh didapatkan pada harga hanya RM99 sahaja. Bagi ahli baru, mereka layak untuk mendapat pendaftaran keahlian percuma dan penghantaran percuma ditaja oleh Shaklee.
Vitamin C
Vitamin C 2 botol dengan harga istimewa.
Anda dah ada vitamin C?
Jika nak cuba boleh la order dengan kami.
<<<<<<Klik SINI>>>>>> untuk order.
#VitaminC
#Shakleereadystock
#SustainedreleaseVitaminC
#VitaminC500mg
#VitaminShakleeKualaTerengganu

Penafian : Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan ntuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendpaat nasihat dari doktor atau mana-mana pakar kesihatan yang diiktiraf.

Read more www.anakkuwiraku.com

One thought on “Istimewa Vitamin C Shaklee

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *