Shaklee Malaysia

Master Coordinator Shaklee Malaysia

Archives

Untuk peminum kopi, jangan abaikan vitamin ini.

Alhamdulillah saya dan suami berpeluang mendapatkan rawatan dari C.L.M Tit Tar pada tahun lepas. Satu pengalaman juga kerana ada juga la ilmu yang kita dapat bila dapatkan rawatan di sana.

Latar belakang CLM

CLM (Chris Leong Method) adalah penyedia terapi penetapan tulang yang membekalkan rawatan untuk penyakit berkaitan tulang dan sendi. Terapi ini dipanggil ‘Tit Tar’ dan diturunkan melalui generasi dan telah berkembang sepanjang jalan melalui peningkatan kreativiti dan kaedah oleh Master Chris. Di CLM, semua ahli terapi menjalani latihan yang meluas sebelum layak untuk merawat pesakit.
Tit Tar adalah sistem penyembuhan dengan merawat tulang, sendi dan otot untuk kesilapan. Hari ini, ia digunakan untuk menyembuhkan trauma tubuh yang disebabkan oleh senaman fizikal, kemalangan atau aktiviti sukan setiap hari. Tit Tar menggunakan seni akupresur, yang merupakan sains kuno yang berkaitan dengan aliran Qi atau tenaga semulajadi. Tit Tit berasal dari idea kuno bahawa sebarang sakit atau rasa sakit berasal dari gangguan dalam penjajaran semula jadi dan keadaan tulang, sendi atau otot.
Di CLM, rawatan disebarkan menggunakan gabungan seni dan sains TCM seperti Tit Tar (penetapan tulang), Tui Na (urut tisu mendalam) dan Gua Sha (teknik pembuangan).

Alamat media sosial rasmi CLM:
Facebook: www.facebook.com/masterchrisleong

Selepas rawatan, diberitahu antara pantang yang perlu dijaga adalah elakkan kopi. Saya tanya juga kenapa kopi? Perawat di situ menjelaskan kopi ini boleh menyebabkan otot menjadi keras.

Tapi ramai peminum kopi tegar diluar sana kan? Tak salah nak minum kopi asalkan tidak berlebihan dan memudaratkan. Namun peminum perlu tahu vitamin penting untuk keperluan tubuh badan mereka agar ia tidak menyebabkan taraf kesihatan merosot.

Maka antara vitamin yang perlu diambil supaya seimbangkan semula keperluan kesihatan badan adalah :

Vitamin  C  : ia sangat penting dalam membantu elasticity  [ keanjalan ] saraf. Kafien yang berlebihan boleh merosakkan keanjalan saraf dalam tubuh badan kita. Ia meransang pembentukan kolagen . Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi , rangka dan tulang rawan. Ianya juga mempertingkatkan risiko kedut dan menghalang otot menjadi lembik. Vitamin C juga membantu memperbaiki insomia dan keresahan.

Kolagen : Kolagen dan Vitamin C bertindak sinergi membentuk tisu yang anjal dan elastik. Selain itu kolagen sangat membantu untuk kesihatan sendi.

B complex : Mengurangkan tekanan [ stress]. Kafien yang berlebihan akan menyebabkan keletihan dan boleh menyebabkan kepala pusing atau pening. Vitamin B complex juga memastikan kesihatan saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomia.

Omega : Mengawal sakit dan inflamasi dan menangani kekakuan [ stiff muscle]. Kafien berlebihan boleh menyebabkan kekejangan urat. Omega memelihara fungsi sendi. Paras asid lemak Omega 3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan.

Multivitamin– Membantu melengkapkan semua vitamin dan mineral dengan sempurna. Sangat membantu untuk mendapatkan keseimbangan vitamin dan mineral dalam tubuh badan.

Kalsium : Kafien boleh menyebabkan kerapuhan tulang. Maka pengambilan kalsium sangat penting untuk memastikan peminum tidak ada masalah osteoporosis dan saraf di kemudian hari. Kalsium yang lengkap dengan vitamin D membantu memperbaiki kekejangan dan kebas -kebas.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Berminat untuk membuat pesanan ? Sila KLIK SINI.  atau

Berminat untuk dapatkan harga lebih jimat dan kelebihan lain ? Sila KLIK SINI.



 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
 Pengedar Shaklee Kuala Terengganu
 Berminat nak beli produk Shaklee ?
Berminat nak JOIN AHLI Shaklee ?
Nak makan vitamin Shaklee secara PERCUMA?
 Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ðŸ“± Call/Whatsapp : 012-853-5689

 ðŸŒ» Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa

Read more www.anakkuwiraku.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *