Shaklee Malaysia

Master Coordinator Shaklee Malaysia

Archives

Kurangkan makanan ini jika dapati ada ketumbuhan dalam badan.

Biasa bila doktor mengatakan ada ketumbuhan dalam badan…sudah pasti kita akan mula panik. Waktu tu mula mencari semua rawatan alternatif tanpa mengambil kira isu keselamatan.

Sebenarnya sebelum ini doktor mengesahkan saya ada Cyst sebesar 6 cm. So saya cuma ingat ilmu yang saya belajar….

Betulkan rutin makanan dahulu….

Elakkan minum minuman berkafien.
Kafien seperti kopi dan teh mengganggu penyerapan zat besi dengan baik. Jika ia berlaku maka tubuh kita akan mudah lemah kerana sel darah merah atau hemoglobin tidak dapat dihasilkan dengan mencukupi mengikut keperluan tubuh manusia.

Image result for kopi dan teh

Elakkan pengambilan gula putih.
Dikatakan gula putih adalah makanan kepada semua jenis ketumbuhan. Maka alternatif adalah kurangkan gula dalam diet harian selain boleh menggantikan dengan gula perang.

Image result for gula putih



Kurangkan pengambilan sumber makanan karbohaidrat
Ya nasi dan roti perlu dikurangkan kerana pengambilan secara berlebihan akan menjadikan karbohaidrat ditukar menjadi gula dan ini tidak membantu untuk sistem tubuh kita kekal sihat.

Image result for nasi dan roti

Secara mudahnya, elakkan gula putih, kurangkan nasi dan gandum serta elakkan minuman berkafien.

Selain itu……adalah sangat penting kita tingkatkan beberapa perkara dalam rutin diet kita seperti

Banyakkan pengambilan buah-buahan.
Pengambilan buah-buahan yang kita ketahui kaya dengan serat dan vitamin secara semulajadi. Buah-buahan seperti anggur dan beri dikatakan kaya dengan polifenol yang membantu sistem tubuh melawan radikal bebas.

Image result for buah-buahan



Banyakkan minum air masak.
Semua kita tahu betapa pentingnya air masak dalam kehidupan seharian. Ya kekurangan air boleh buat badan kita dehidrat dan akhirnya kita mudah mendapat penyakit. Maka pengambilan air secukupnya sangat penting untuk badan kita kekal sihat.

Image result for air mineral

Oh ya, supplement tidak memberi kesan optimum jika kita tidak menjaga diet dengan betul.

Supplement yang saya amalkan antaranya adalah antioksidan, resveratrol dan multivitamin selain minyak ikan yang kaya dengan Omega 3.

Alhamdulillah saya tiada lagi cyst dan ia hilang dengan sendirinya. Supplement juga membantu namun pemakanan dan cara hidup juga penting dititikberatkan untuk dapat hasil yang baik.

Jika anda mempunyai masalah kesihatan dan mempunyai sebarang kemusykilan boleh email kepada nnorita78@yahoo.com dan kami akan cuba membantu.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa

Read more www.anakkuwiraku.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *