Shaklee Malaysia

Master Coordinator Shaklee Malaysia

Archives

Jika anda adalah salah seorang dari golongan ini, maka anda perlukan lebih protien seimbang.

Mungkinkah anda salah seorang dari golongan ini?

Bina Badan?

Ahli bina badan memerlukan otot yang perlukan sokongan semasa melakukan latihan rintangan. Pengambilan lebih banyak  protien penting untuk membina semula dan memperbaiki otot jika ada yang tercedera. Protein juga penting untuk membina otot tanpa lemak untuk tubuh badan yang lebih kuat, lebih cepat dan cergas.

Image result for gym training

Bakal ibu dan ibu mengandung
Pemakanan yang sihat dan seimbang amat penting untuk bayi. Ya ramai yang tahu bahawa apa yang baik untuk ibu maka ia baik untuk bayi. Ibu mengandung atau bakal ibu amat memerlukan protien untuk pertumbuhan sel bayi yang sihat. Protein juga membantu pertumbuhan dan perkembangan bayi terutama semasa trimester kedua dan ketiga di mana bayi mengalami proses perkembangan yang cepat.
Ya protein juga membantu bakal ibu meningkatkan otot tanpa meningkatkan lemak.Image result for pregnant mom

Ibu yang menyusukan bayi.

Susuibu amat baik untuk bayi terutama 6 bulan yang pertama. Maka ibu yang menyusukan bayi memerlukan 2 kali ganda lebih protein berbanding ibu yang tidak menyusukan bayi. Pengambilan protein penting untuk mengekalkan kesihatan ibu dan penghasilan susuibu . Selain itu protien penting untuk pertumbuhan dan perkembangan optimum bayi kerana protein adalah komponen penting di dalam susuibu.

Image result for breastfeeding mom

 Mereka yang menjaga berat badan.

Seseorang yang mengalami kadar metabolisme yang tinggi akan membantu membakar lebih banyak kalori berbanding dengan seseorang dengan kadar metabolisme yang renda. Pengambilan lebih banyak protein penting untuk membantu meningkatkan rasa kenyang yang lebih lama. Selain ia juga membantu mengawal pengambilan kalori untuk pengambilan makanan seterusnya. Pengambilan protein untuk golongan ini juga penting dalam usaha mengekalkan jisim otot kerana lebih banyak otot anda maka lebih tinggi kadar metabolisme anda.

Image result for diet man

Golongan pertengahan usia.

Apabila kita dah mula memasuki alam pertengahan …badan kita akan mula mengalami penurunan dalam prestasi termasuk kehilangan otot antara isu yang akan dialami. 
Pengambilan lebih banyak protein amat perlu untuk membantu melambatkan penuaan dengan menggabungankan pengambilan protein dengan senaman untuk mengekalkan jisim otot dan kecergasan. Selain itu ia membantu risiko kesihatan yang lebih rendah terhadap maslaah kesihatan yang berkaitan dengan jantung seperti kolestrol yang tinggi.
Tips : Pengambilan tambahan 25g protein soya dalam menu diet harian bagus untuk mengurangkan risiko paras kolestrol yang tinggi.

Image result for middle age family

Pengedar Shaklee Malaysia
SID 395863

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. 
Nak beli produk Shaklee ?
Nak JOIN AHLI Shaklee ?
Nak Duit Tambahan melalui Shaklee?
 Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ðŸ“² Call/Whatsapp : 012-853-5689

â™› Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa

Read more www.anakkuwiraku.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *