Shaklee Malaysia

Master Coordinator Shaklee Malaysia

Archives

Bekerja dari rumah perlu ada matlamat boleh capai – Pengedar Shaklee Terengganu

Ramai surirumah hari ini mencari duit melalui bisnes online. Malah saya kagum bagi yang mengambil tempahan masakan atau buat kek semata-mata nak cari pendapatan untuk bantu suami tampung perbelanjaan keluarga.

Ya namun sebenarnya bagi surirumah yang berpendapatan ini, ada yang telah mempunyai matlamat yang jelas mengapa perlu ada duit tambahan bukan hanya untuk bantu keluarga namun salah satu usaha menyediakan kemudahan dalam rumah sendiri.

Ramai surirumah hanya usaha ada duit untuk mempunyai pakaian cantik, set alat make up, handbag mahal…namun ada segelintir yang saya belajar dari mereka mencari duit membeli barang yang memberi kemudahan mereka sebagai surirumah.

Ya apa yang surirumah perlu ada bila ada duit hasil dari berniaga?

Antaranya ;

Rata-rata surirumah perlu menggosok pakaian kan?

Baik pakaian sendiri, suami atau anak sekolah. Anak saya tadika dulu pun t-shirt mereka bergosok. Kerana mahu anak nampak kemas dan dia sendiri akan belajar menjadi smart sentiasa.
So bila ada iron wap yang begini, memang memudahkan kita buat kerja kan?

So maybe ia nampak mahal…jadi bila dah berniaga online atau dropship atau apa aje yang boleh buat duit…kita kenalah ada target menyediakan barang keperluan rumah yang memudahkan kerja kita.

Kerja rumah mudah, kita juga mudah nak fokus pada bisnes kan?

Selain dari tu….

Keperluan memasak yang memudahkan kita ;

Sekarang dengan zaman moden, ada banyak periuk nasi yang mempunyai pelbagai fungsi…selain masak nasi dengan cepat, ada yang boleh lembutkan daging dengan cepat, malah ada yang boleh juga masak kek dengan periuk yang sama….so ini sangat membantu surirumah menggunakan masa di dapur dengan lebih efisien.

Selain itu, air fryer sangat membantu. Masih ingat lagi masa kami berjalan di Pontianak…penjual Air Fryer itu mempromote dengan saya …’ Ibu bagus beli periuk ini. Ibu boleh menggoreng dengan baik tanpa menggunakan minyak. Ini bagus untuk kesihatan jantung ibu dan seisi keluarga. Malah lebih hebat lagi tak perlu risau jika makanan yang digoreng itu hangit atau tidak kerana ia punya sukatan masa yang khas. Ibu juga boleh banyak berzikir sepanjang memasak.’

Promote bagus betul salesmen tu…tapi saya tak beli di Indon…balik Malaysia saya terus beli.

Memang sangat mudah. Anak nak goreng ayam pun boleh buat sendiri. Tak perlu risau minyak terbalik ke…dapur hangit ke….

Paling penting masa kita di dapur lebih efisien.

Kalau ada duit lebih boleh aje beli mesin basuh siap kering….ha tak yah beratur pergi dobi layan diri…mesin kat rumah dah ada.

Kami kalau travel jauh memang mencari penginapan yang sediakan mesin basuh lengkap dengan dryer…sangat la mudah. Balik jalan baju dah siap basuh!!!

Bila kerja rumah mudah diuruskan…nak fokus pada bisnes pun mudah kan?

Ya siapkan lagi matlamat untuk dapatkan vacuum cordless pula….bertambah mudah kerja!

Ha mudah kerja dengan benda yang ringan …

Bila kita dapat mudahkan kerja….untuk kita fokus pada keluarga, pada bisnes juga mudah.

Di atas adalah antara target yang boleh surirumah buat untuk beli bila dah ada duit hasil dari berniaga di rumah.

Paling utama kena rajin.

Ya kita tak mampu nak beli semua serentak dalam satu masa…kurang-kurang ada la target bila buat bisnes tu. Nampaklah hasil kita bersusah payah meniaga.

Jangan lupa juga Reward diri ….

Setahun sekali pergi bercuti dengan keluarga.

Beli perfume wangi nak pakai kat rumah…

Beli make up untuk make up kat rumah….

Walau kerja kat rumah, tapi untuk lebih bersemangat….pakailah yang cantik di rumah dan berhias seolah-olah nak pergi office. Suami pun happy bila isteri selalu cantik dan wangi.

Bagi yang berminat nak berniaga Shaklee dengan serius dan ada matlamat serta kesungguhan…boleh email atau mesej saya …kami akan bantu anda berjaya jika anda ada kemahuan! insyaAllah.

Nak JOIN AHLI Shaklee ?
Nak Duit Tambahan melalui Shaklee?
 Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com Gmail : addinnasa[@]gmail.com 
📲 Call/Whatsapp : 012-853-5689

â™› Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa

Read more www.anakkuwiraku.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *