Shaklee Malaysia

Master Coordinator Shaklee Malaysia

Archives

Tisu mati disebabkan jangkitan atau kekurangan pengaliran darah risiko gangren?

Bila berjinak dengan dunia Shaklee….saya belajar memahami penyakit dan sistem tubuh manusia. Melalui kursus serta pengalaman konsultasi saya sedikit sebanyak dapat memahami kepentingan vitamin kepada sistem dan tubuh kita. Suami saya lebih arif kerana sebelum ini beliau bercita-cita nak menjadi seorang doktor tetapi aturan ALLAH lebih baik kerana beliau tak jadi amik kursus medic tetapi kejuruteraan awam sudahnya.

Sepanjang berbelas tahun saya dalam Shaklee semua penyakit kronik pesakit saya belajar bagaimana punca dan bagaimana vitamin membantu untuk pesakit terus kekal sihat dan bertenaga. Vitamin tak mampu nak jadi ubat namun pengambilan vitamin buatkan badan kita cergas dan bertenaga secara langsung membantu sistem tubuh lebih kuat dalam melindungi tubuh dari serangan virus, bakteria dan penyakit yang serius.

Saya bukanlah doktor…saya tak pernah pun hafal ubat yang doktor prescribe untuk client saya…cuma saya akan refer doktor untuk memahami lebih lanjut punca sesuatu penyakit.

So saya nak share tentang satu penyakit yang biasa kita temui pada pesakit kencing manis…iaitu Gangren. Apa itu gangren?

Cegah Gangren

Percaya atau tidak…selama berbelas tahun dalam Shaklee biasa saya jumpa kes ini pada pesakit kencing manis.

Apa sebenarnya Gangren?

Gangren adalah penyakit yang berpunca dari kegagalan pengaliran darah yang membawa kepada kematian sel pra matang dan nekrosis tisu hidup. 
Ia boleh berlaku hampir pada semua bahagian badan termasuk organ dalaman.

Kebiasaanya kegagalan atau gangguan peredaran darah itu boleh berlaku disebabkan oleh kecederaan, luka atau jangkitan. Ia juga boleh berpunca dari diabetes yang tinggi, arteriosklerosis, ketagihan rokok atau dadah.

Dalam banyak kes sebanyak 50% dari kes gangren menyebabkan kecederaan yang serius, luka yang lambat sembuh serta jangkitan semasa pembedahan perubatan. Gangren sebenarnya sangat bahaya kerana ia boleh merebak dengan sangat cepat, lebih khusus kerana boleh meliputi kawasan yang besar dan dalam banyak kes ia membawa kepada pemotongan bahagian yang dijangkiti dan biasanya berlaku pada tangan atau kaki. [ amputation].

Tahun ini adalah tahun pertama dalam Shaklee yang saya jumpa beberapa kes gangren disebabkan oleh saluran darah tersumbat….satu disebabkan kolestrol yang sangat tinggi dan satu lagi kerana terlalu ketagih akibat rokok.

Pengambilan makanan harian kita perlulah seimbang…jangan terlalu banyak amalkan daging untuk kurangkan risiko kolestrol selain menjalani kehidupan yang seimbang.

Jika ada yang bertanya vitamin apa yang membantu pengaliran darah yang lebih baik?

Antara vitamin yang bagus untuk kita amalkan dalam mencegah risiko gangren ialah Omega Guard, Vitamin E Complex, Vitamin C, Lecithin , Garlic dan Vivix.

Ini antara vitamin yang kaya dengan antioksidan. Ia juga membantu pengaliran darah yang lebih baik. Selain itu ia mencegah pembentukan plak kolestrol dalam salur pembuluh darah kita.

Vivix
Plak Kolestrol

Ya plak kolestrol boleh wujud tanpa kita sedar…sebab ia bukan berlaku di depan mata kita. Kita hanya akan sedar bila penyakit serius mula munculkan diri.

Jom kita cegah kerana kos cegah tidaklah seberat kos merawat…. Sekurang-kurangnya kita usaha untuk berikan tubuh kita yang terbaik.

Hargai kesihatan semasa sihat pastinya kita juga yang dapat menikmati kehidupan yang lebih baik di akhir usia.

Berminat nak dapatkan vitamin di atas….boleh hubungi kami untuk mengetahui lebih lanjut.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
COD Shaklee Miri Sarawak.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Read more www.anakkuwiraku.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *