Shaklee Malaysia

Master Coordinator Shaklee Malaysia

Archives

Cantikkan kulit dengan vitamin Shaklee

Bangun sahaja dari tidur, Safura [ bukan nama sebenar] terus menjerit dengan kuat apabila kelihatan jerawat makin banyak keluar wajahnya. 

[ gambar hiasan ihsan google]
Semua orang mahukan kulit yang cantik, cerah, gebu dan menawan. Namun adakala dengan faktor pemakanan, cara hidup , tekanan kerja dan ketidakseimbangan hormon boleh menyebabkan kulit menjadi tidak sihat.
Masih saya ingat dengan seorang kawan yang suka mengamalkan makanan bergoreng, amalan harian seperti cuci muka hanya dengan sabun biasa , kurang minum air  sehingga menyebabkan kulitnya menjadi berminyak dan secara perlahan-lahan jerawat mula tumbuh. 
Namun saya yakin kini ramai orang sangat concern tentang kecantikan kulit dan mementingkan penampilan diri.  Malah alhamdulillah ramai yang makin tertawan dengan vitamin B, C dan E Shaklee atau lebih popular dengan nama Set Skin Care [ Set D].
Apa sebenarnya fungsi setiap vitamin ini?
Vitamin B 
Ia adalah vitamin larut air, lengkap dengan 8 B, membantu menukarkan gula kepada tenaga. Ia juga membantu kita mengawal tekanan, emosi yang lebih stabil dan hormon yang seimbang. Walaupun ada segelintir menganggap bahawa B complex akan menggemukkan namun ia tidak benar. Ini kerana ia hakikatnya membakar gula kepada tenaga. Rasa lapar tadi adalah salah satu tanda tubuh memberi alert bahawa sel perlukan gula untuk ditukarkan kepada tenaga. Membuka selera makan itu hanya sebahagian kecil kesan pengambilan b complex. Rasa makan yang membuak-buak dan berlebihan adalah dipanggil nafsu semata-mata. Jika kita amalkan pemakanan yang sihat dan sel mendapat zat serta vitamin yang seimbang, in sha ALLAH kita mampu mengawal nafsu makan tadi.
Vitamin C
Sel-sel kita hakikatnya dihubungkan oleh satu penyambung yang sangat terkenal iaitu kolagen. Kolagen terbentuk dari protien, b complex dan vitamin C. Vitamin C sangat penting untuk menjaga sel-sel di dalam tubuh kita. Malah Vitamin C terkenal sebagai vitamin yang membantu dalam sistem imun tubuh kita. Ia membantu menjaga keanjalan salur pembuluh darah. 
Vitamin E
Ia terkenal sebagai vitamin antioksidan yang penting dalam mencegah sel-sel kanser mahupun sebarang pertumbuhan sel tidak normal. Selain itu Vitamin E adalah vitamin yang membantu melambatkan penuaan. Ia juga bagus untuk saraf so that kita tak mudah rasa stress dan membantu mengelakkan rasa sengal atau sakit urat.
Antara artikel yang menarik untuk dikongsi adalah : Set budget untuk kecantikan.
Jika anda ingin mendapatkan vitamin ini namun punya kekangan kewangan, boleh email/ sms/ whatsapp kami agar kami dapat membantu impian anda menjadi kenyataan!

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Untuk maklumat lanjut mengenai produk Shaklee atau  keahlian sila berhubung dengan saya melalui Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
Call/Whatsapp : 012-853-5689

 Salam sayang dari Ibu Addinnasa

Read more www.anakkuwiraku.com

One thought on “Cantikkan kulit dengan vitamin Shaklee

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *