Shaklee Malaysia

Master Coordinator Shaklee Malaysia

Archives

Pengambilan protien membantu penyerapan vitamin lebih baik?

 Tersenyum bila customer mengakui pengambilan ESP sangat membantu perjalanan penyusuannya.

“Salam kak N, selepas amik ESP baru saya dapat rasa perubahan terhadap kuantiti susu, rasa menyesal pula tak cuba dari awal” . Hajar, Perak.

Benarkah ESP membantu membanyakkan susu?
ESP atau nama penuhnya Energizing Soy Protien adalah supplement untuk protien. Protien adalah binaan asas sel dan tisu dalam tubuh kita. Gabungan sel akan membentuk tisu, dari tisu membentuk organ seterusnya membentuk sistem. Komposisi utama dalam susuibu adalah protien diikuti oleh kalsium dan zat lain. Protien ini diperlukan untuk penghasilan sel dan membaiki tisu2 sel dalam badan serta ia penting untuk pembesaran bayi.

Sel yang sihat sangat penting. Ini kerana sel yang sihat mampu menyerap semua nutrien dan zat vitamin dengan baik dan optimum. Maka sangat penting kita mempunyai sel yang sihat.

Pengambilan ESP* membantu menghasilkan sel yang sihat. Protien membantu membina dan membaiki sel tisu.

Boleh refer link ini Mengapa perlu pilih Energizing Soy Protien Shaklee?

Tidak dinafikan, dengan pengambilan ESP yang betul [ dibancuh dengan air sejuk atau suam kuku] dan pada masa yang betul [ mengikut tips esklusif] sangat membantu penghasilan susuibu dengan cepat berbanding biasa. Ini kerana badan memenuhi keperluan protien yang diperlukan untuk penghasilan susuibu.

Walaubagaimanapun, pengambilan ESP sangat bagus dan lengkap bila diambil bersama set penyusuan seperti set B atau Eu Four Pack yang membantu menyokong kesihatan ibu.

Pentingkah kesihatan ibu?

Jawapan saya, sangat penting. Kesihatan ibu mempengaruhi hasil perahan susuibu.
Ibu yang sihat, mood yang stabil dan bersemangat akan secara langsung membuatkan ibu itu kuat semangat dan terus berkeyakinan untuk terus membuat sesi perahan.

Ibu yang sakit atau tidak sihat akan mengganggu emosi si ibu. Apabila ini terjadi penghasilan susu akan terganggu dan si ibu akan hilang sedikit fokus dan semangat untuk meneruskan sesi perahan jika sakit itu berlarutan.

Ibu yang stress akan lebih hilang fokus pada dunia penyusuan. Tekanan yang dihadapi akan mengganggu emosi dan fikiran si ibu. Apabila ini terjadi susu akan mula menurun penghasilannya.

Ibu yang keletihan dan keletihan yang berterusan juga boleh mengganggu penghasilan susuibu. Ini kerana keletihan ini akan menyebabkan ibu secara perlahan-lahan rasa malas hendak mengepam dan ini akan menjejaskan penghasilan susuibu. Apabila ibu lebih, semua zat akan digunakan untuk proses pemulihan tubuh si ibu dan oleh kerana itulah adakala penghasilan susuibu terganggu terutama zat tidak diganti semula dengan sempurna.

Pengambilan vitamin membantu sedikit sebanyak mengisi kekosongan nutrien dan zat vitamin yang tidak dapat dipenuhi melalui pengambilan makanan harian. Jika anda mencari supplement yang sesuai, boleh refer link ini :
4 set penyusuan yang paling popular.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Untuk maklumat lanjut sila berhubung dengan saya melalui

Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
 Gmail : addinnasa[@]gmail.com
Call/Whatsapp : 012-853-5689

Salam sayang dari Ibu Addinnasa

Read more www.anakkuwiraku.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *